Základ akéhokoľvek marketingu tvorí účinná a efektívna ponuka.
Ale ako si vybrať tú správnu stratégiu? Ako ju nastaviť, aby sme dosiahli návratnosť investícií?
Pozrieme sa na túto tému trošku podrobnejšie.
Určite je dobre na začiatok skontrolovať si, aké konverzie v AdWords máte pridané v časti konverzie. Aj keď Smart bidding stratégie sú optimalizované voči akejkoľvek konverzii.
Konverzia je akcia, ktorá sa započíta, keď používateľ napríklad klikne na textovú reklamu alebo si pozrie vašu videoreklamu a následne uskutoční napríkad online nákup alebo vám zavolá. To len tak pre vysvetlenie, keďže tento výraz v texte bude použitý viackrát.
Ideme teraz na spomínané stratégie.
Prvá stratégia je vhodná pre tých, ktorí nemajú príliš vysoký rozpočet. Preto pre kampane s obmedzeným rozpočtom a bez konkrétnej CPA je vhodná stratégia – maximalizácia konverzií. Ak by ste nevedeli, čo je CPA – vysvetlím. CPA (Cost per action) označuje cenu za akciu, či akvizíciu zákazníka. Udáva cenu, ktorú zaplatíte za to, že návštevník vašej webovej stránky vykonal nejakú konkrétnu akciu. Môže to byť nákup produktu, prihlásenie sa v nejakom webovom formulári, môže ísť o registráciu alebo objednávku vášho newslettera. Čiže – marketér platí za reklamu až vtedy, keď príde k nejakej akcii. Späť k stratégii. Táto využíva maximum denného rozpočtu. Aby ste však dosiahli požadovaný výsledok, je potrebných minimálne 15 konverzií mesačne. Doručuje maximum konverzií bez ohľadu na ich hodnotu a tiež vie vyhodnotiť signály používateľov v súvislosti s ich správaním. Ignoruje všetky úpravy bidov (úpravy nastavenia vhodnej ceny za preklik – je tak možné dosiahnuť zaujímavé miesto vo vyhľadávaní a tak môžete zvýšiť vaše konverzné šance). Výnimkou je 100% bidu pre zariadenia. Táto stratégia sa snaží doručiť maximálny počet konverzií, avšak bez ohľadu na ich hodnotu.
Nasledujúcu stratégiu ocenia hlavne tí, ktorí spúšťajú nové kampane. Ide o vylepšenú cenu za klik (eCPC). ECPC automaticky upravuje manuálne ponuky za klik na základe pravdepodobnosti, s ktorou dôjde na vašej webovej stránke k predaju, či konverzii. Využíva obmedzenie vašich maximálnych ponúk CPC pri optimalizácii konverzií. Pomáha zvyšovať počet konverzií. Aj tu je potrebných minimálne 15 konverzií za mesiac, ak má správne fungovať. Ak ich nedosiahnete, biddy neupravuje. Tu je vhodné upravovať biddy pre publikum. Výhodou je kompatibilita s nástrojmi tretej strany.
Ak zohľadňujete návratnosť investícií do reklamy, je vhodná pre vás stratégia cieľová návratnosť investícií do reklamy (tROAS). Môžete ju použiť iba v prípade, ak je meraná hodnota konverzií. A aby správne fungovala, je potrebných aspoň 30 konverzií mesačne – pre vyhľadávaciu sieť a 50 konverzií pre nákupné kampane. Optimum je pri tejto stratégií 100 a viac konverzií. Ako pri maximalizácii konverzií, tak aj táto stratégia ignoruje úpravy biddov, až na 100% úpravy pre zariadenia.
Ak máte neobmedzený rozpočet, je pre vás vhodná cieľová cena za akvizíciu (tCPA). Je odporúčané používať ju iba pri kampaniach, kde je najmenej 30 konverzií mesačne. Úpravy bidov na zariadenia upravujú hodnotu CPA, tiež ignoruje úpravy bidov pre publikáa a akceptuje 100% úpravy okrem zariadení.
Pri posledných dvoch stratégiách nie je vhodné zasahovať do nastavení vašej kampane, aj keď môžete zaznamenať, že výkonnosť kolísa. Je totiž závislá na počte konverzií. Pri malom počte konverzíí môžu nastať väčšie výkyvy, takže fáza určenia môže byť až 2-3 týždne, pri vyššom sa táto fáza skracuje na 24-72 hodín.
Inšpirované článkom: TU